הַפְעֵל/בָּטֵל נִוּוּט בְּאֶמְצָעוּת מִקְלֶדֶת אֵזוֹר תֹּכֶן מֶרְכָּזִי פַּאנֶל נְגִישׁוּת אִיפּוּס נְגִישׁוּת מַפַּת אֲתָר
עולם של גם גם וגם...

עולם של גם גם וגם…

נפגשת עם לא מעט אנשים שמסתובבים עם תחושה מאוד מאוד לא נעימה על עצמם שהם מתפזרים ולא ממוקדים. לפעמים אפילו עולה הלקאה עצמית של ‘חוסר רצינות’. בסריקה די מהירה מתגלה שהם עושים דברים נפלאים, מתפרנסים ומתעסקים בעולמות תוכן שמעניינים אותם, אבל מה? בגלל שהם לא ממוקדים בדבר אחד ומחלקים עצמם בין מספר תחומים, נדמה להם שעדיין לא מצאו את עצמם. ובמילים אחרות: הם עדיין לא בייעודם.

נדמה לי שפעמים רבות מרחפת במקרים האלה בתוך ראשם של אלה שמלקים את עצמם תבנית חשיבה לפיה אדם צריך לעסוק במקצוע אחד, בתחום אחד או בעולם תוכן מאוד מסוים. 

זו בדרך כלל תבנית חשיבה שהגיעה לכאן ועכשיו מהעבר. בעולם הישן, במשך דורי דורות, בני האדם בדרך כלל עבדו/עסקו בדבר אחד. סגנון החיים ששרר במשך הרבה דורות היה או שאתה כזה או שאתה אחר. או שאת עוסקת בזה או שאת עוסקת בזה. אין דבר כזה לעסוק בשני תחומים/מקצועות בו זמנית. זו הייתה תפיסת ה’או או’. תפיסה לפיה, האדם הרציני והאחראי הוא האדם המתמקצע ועוסק בדבר אחד. לעיתים זה גם היה במשך כל ימי חייו.

ואז, כשהחלו להיווצר שינויים טכנולוגיים, חברתיים, תרבותיים ותעסוקתיים והעולם החל להשתנות באופן מהותי, נכנסה לאורח חיינו תבנית חשיבה חדשה: ‘גם וגם’. תבנית ה’גם וגם’ החלה לדחוק הצידה את ה’או או’ והתחלנו כבני אדם להרחיב את היריעה בכל מה שנוגע לייעוד שלנו בחיים, ולהעניק מקום למכלול אפשרויות כדי שיוכלו להתקיים בו זמנית. מתכנת ביום – מוסיקאי בלילה, מורה למתמטיקה במשרה מלאה – מאמנת כושר במשרה חלקית, עורכת דין פול טיים ג’וב – מאמנת אישית בשעות פנויות. והרשימה ארוכה, מגוונת ועשירה.

השינוי במודעות שלנו לגבי עצמנו וחיינו והשינויים המהירים המתרחשים ברמה הגלובלית הובילו אותנו להבין שהמושג ‘יעוד’ לא מורכב מחלק אחד בהכרח. הוא מורכב ממגוון חלקים, כשלכל חלק יש את הצבע והגודל שלו. האדם השלם הוא לא בהכרח זה שיתמקד בנושא אחד אלא זה שיבטא את כל סך חלקיו.

כשאדם מוותר על חלק בתוכו שכן רוצה לקבל ולתת ביטוי, הוא למעשה מוותר על חלק מייעודו. כשאדם ממלא את כל תכני ומרכיבי יעודו, הוא חש בתחושת שלמות. אם הוא לא ממלא, משהו שם תמיד חסר…

אז את אלה שאני פוגשת ורואה אותם מתייסרים בתוך תוכם על רצונם המפוצל לבטא את כישוריהם ויכולותיהם במספר תחומים – אני תמיד מזמינה להזיז מתוכם את תבנית החשיבה ‘או או’ הלא רלוונטית שאחזה בהם. כשהיא זזה ממקומה, היא יוצרת חופש. החופש לרצות, להיות ולעשות גם וגם וגם.

שרית זהבי- סוזי שינוי | התפתחות | פריצות דרך

שרית זהבי סוזי

שינוי | התפתחות | פריצת דרך

מנחת קורסים וסדנאות בנושאי פיתוח האדם בעולם המשתנה, הרחבת המודעות וגמישות מחשבתית. 
מאמנת מנטאלית להתפתחות אישית וצמיחה בתחומי החיים השונים. 
מרצה על ארבעת הטיפוסים שמאפיינים את בני האדם ועל דור ה-Z. 
מייסדת מגזין CAFE – הווה. עתיד. אנשים. 

  • מאמנת אישית ומלווה תהליכי שינוי וריפוי אישיים 
  • מנתחת טיפוסי אישיות
  • יועצת זוגית
  • מנחת קורסים וסדנאות בתחום פיתוח מודעות גבוהה וגמישות מחשבתית